Monthly Archives: september 2010

Dreft doet de generatieafwas

Het nieuwe reclamefilmpje van Dreft is nog niet te vinden op internet. Je hebt het vast gezien op TV of in de cinema. Het toont achtereenvolgens drie generaties vrouwen aan de afwas met dochterlief. De boodschap is simpel, generaties komen … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged | Reageren uitgeschakeld

Electrabel doet het “Samen voor minder CO2”: een toekomst vol genderstereotypen

Op sfeervolle muziek van Cat Stevens tonen de kids het goede voorbeeld: het begint met een ernstig meisje dat een nieuwe spaarlamp indraait, ze moet ervoor op een ladder klimmen die kleine broer stevig vasthoudt; hij krijgt een zoen als … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged | Reageren uitgeschakeld

KBC heeft het voor mij, of toch niet zo?

KBC Bank en Verzekeringen heeft er bijna een patent op, de reclamefilmpjes waarin ze ons doen geloven dat ze er zijn om onze dromen waar te maken. Mooie, aantrekkelijke filmpjes zijn het, waar we ons graag in herkennen. Bij het … Continue reading

Posted in Uncategorized | Tagged | Reageren uitgeschakeld